En qué quedo lo de leica de hoy ??

Más
12 años 6 meses antes #13 por Gift
Respuesta de Gift sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??

Film - A Brand new sensor on every exposure.

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #14 por leican
Respuesta de leican sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??
Se les ha ido la olla, o mejor dicho van a volver al marketing de sector de lujo. Ya lo era pero ahora se va a convertir en un marca prohibitiva y solo vamos a a poder acceder al mercado de segunda mano

"Sufrimos demasiado por lo poco que nos falta y gozamos poco por lo mucho que tenemos ." Shakespeare

Failure is the key for improvement

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #15 por Bawis1
Respuesta de Bawis1 sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??
No desesperemos, vamos a esperar a que los de Berlin nos cuenten.

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #16 por Gift
Respuesta de Gift sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??
M Monochrome... ya es una realidad.

Film - A Brand new sensor on every exposure.

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #17 por Brandt
Respuesta de Brandt sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??

Gift escribió: M Monochrome... ya es una realidad.


Ya tengo un montón de Leicas monochrome, incluyendo la M9. Todo esto no tiene el menor sentido para mí salvo que esté claramente orientado al sector asiático, el principal mercado Leica actualmente. ¿Veis algún pro gastándose esa pasta en semejante cacharro?

If you think it’s all been done, you’re not looking very hard, you’re not thinking very hard.

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #18 por leican
Respuesta de leican sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??
Yo ya disparo en monocromo con mi m9. Me explico Delfí como se hace y realmente es muy bueno pues de acostumbras a ver las fotos en B&N. Haré un post explicando como, aunque supongo que ya lo sabéis pero para los neófitos como yo lo explicaré.

"Sufrimos demasiado por lo poco que nos falta y gozamos poco por lo mucho que tenemos ." Shakespeare

Failure is the key for improvement

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #19 por Gordon
Respuesta de Gordon sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??
QuIERO VERLAAAAAAAA YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #20 por Gordon
Respuesta de Gordon sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??
Es verdad lo del nuevo 50mm f/2 APO-SUMMICRON-M Asphercial Black aaaa $7,195.00?

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #21 por leican
Respuesta de leican sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??
Jhon por si te interesa las novedades son:

Leica Product News May 10th

LEICA M MONOCHROM
LEICA M9-P »Edition Hermès«
LEICA APO-SUMMICRON-M 50 mm f2 ASPH.
LEICA X2
LEICA V-LUX40
Leica-S CS Lenses
Leica-S Hasselblad Adapter

Como puedes ver han sacado un adaptador para la Hassel

"Sufrimos demasiado por lo poco que nos falta y gozamos poco por lo mucho que tenemos ." Shakespeare

Failure is the key for improvement

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #22 por Brandt
Respuesta de Brandt sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??
Era lógico que Leica, volcada al mercado de lujo asiático, se volcase hacia los objetivos apocromáticos. Eso le permite encarecer aún más el producto pero la pregunta es si vale la pena gastarse tal montón de dinero para un objetivo dedicado mayormente al mundo digital, donde la corrección de matiz y temperatura es algo tan sencillo. Los apo tenían sentido en el mundo analógico para trabajar en color, siempre complicado en el mundo de la moda y la publicidad (el color exacto de una tela, por ejemplo).

Por otro lado, es conocido que los sensores digitales (todos) ven en blanco y negro. Si nosotros vemos las imágenes en color es por un sistema de filtrado y conversión ciertamente complejo. Ahora bien, ¿si me venden un sensor que es más sencillo -y consecuentemente más barato- que otro en color está justificado que me cobren más dinero? Con ese hueso a otro perro.

Las M9 no van a quedar barridas por esa cámara, de eso estoy seguro.

If you think it’s all been done, you’re not looking very hard, you’re not thinking very hard.

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #23 por leican
Respuesta de leican sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??
Fijate que además del LH dan el Nik Silver Efex Pro,.

Se están quedando con la peña, veremos lo que dicen los periodistas o nadie va a decir nada...

"Sufrimos demasiado por lo poco que nos falta y gozamos poco por lo mucho que tenemos ." Shakespeare

Failure is the key for improvement

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Más
12 años 6 meses antes #24 por leican
Respuesta de leican sobre el tema En qué quedo lo de leica de hoy ??
Ya es toda una realidad:




Technical data LEICA M MONOCHROM

Camera type: Compact digital rangefinder system camera with a dedicated black-and -white image sensor
Lens mount: Leica M bayonet with additional sensor for 6-bit coding
Lens system: Leica M lenses from 16 to 135 mm
Image sensor: Active area approx. 23.9 x 35.8 mm, 5212 x 3468 pixels (18 megapixels). Infrared blocking filter for invisible light with wavelengths longer than 700 nm, no low-pass filter
Resolution: Optional resolution, DNG™: 5212 x 3468 (18 megapixels), JPEG: 5216 x 3472 (18 megapixels), 3840 x 2592 (10 megapixels), 2592 x 1728 (4.5 megapixels), 1728 x 1152 (2 megapixels), 1280 x 864 (1 megapixel)
Image file formats: DNG™ (RAW), uncompressed, JPEG with quality-preserving compression
File sizes: DNG™: 18 MB (compressed), 36 MB (uncompressed), JPEG: approx. 2–10 MB
Colour spaces: sRGB hardwired
Storage media: SD-cards from 2 GB, SDHC-cards up to 32 GB
Menu languages: German, English, French, Spanish, Italian, Japanese, traditional Chinese, simplified Chinese, Russian
Exposure metering: Exposure metering through the lens (TTL), centre-weighted at working aperture
Centre-weighted TTL-metering for flash with system-compatible SCA-3000/2 standard flash units
Metering range: at f/1.0 / ISO 320/26°: EV 1 to 21.
The left triangular LED in the viewfinder blinks when light levels are outside the lower metering range
ISO sensitivity range: ISO 320/26° to ISO 10000/41°, selectable in 1/3-ISO increments with aperture priority metering(A) and manual exposure settings, choice of automatic control or manual setting. ISO 160 also available as a pull-function
Exposure modes: Aperture priority (A) / Manual(M)
Flash exposure control
Flash connection: Hot shoe with centre and control contacts.
Synchronisation: Optional, on first or second curtain
Flash synchronisation speed: Metering range
Flash metering: Control by centre-weighted, TTL pre-flash metering (with SCA-3501/3502 adapters or SCA-3000 standard flash units e.g. Leica SF 24D/Leica SF 58)
Flash metering cell: 2 silicon photodiodes with condenser lens in camera base
Flash exposure correction: ±3 1/3 EV in 1/3 EV increments, adjustable on SCA-3501/3502 adapter
Settings in computer mode for LEICA SF 24D, ±3 EV in 1/3 EV increments, or from 0 to –3 EV in 1 EV increments / adjustable in all modes for LEICA SF 58, ±3 EV in 1/3 EV increments
Displays in flash mode: Flash ready: constant illumination of flash symbol LED in the viewfinder, flash confirmation: Constant illumination or rapid flashing of the LED after exposure, underexposure indicated by temporarily extinguished LED
Viewfinder
Viewfinder principle: Large size, bright, combined bright-line viewfinder / rangefinder with automatic parallax compensation
Eyepiece: Adjusted to -0.5 dioptres Correction lenses for –3 to +3 dptr. available
Image field framing: By projection of two bright-line frames with each lens attached: for 35 and 135 mm, or for 28 and 90 mm, or 50 and 75 mm. Automatically displayed when lens mount locks. Any of the pairs of bright-line frames can be displayed by moving the frame selection lever
Parallax compensation: The horizontal and vertical differences between the viewfinder and the lens are automatically compensated in accordance with the focusing distance set, i.e. the bright-line frame of the viewfinder automatically moves to cover the image field covered by the respective lens
Correspondence between the viewfinder and the actual image: At a focusing distance of 1 metre, the bright-line frame size corresponds precisely to that of a sensor size of 23.9 x 35.8 mm
At infinity, and depending on the focal length of the lens in use, more of the sensor is covered than the bright-line frame actually shows, the opposite is the case for focusing distances of less than 1 metre, i.e. somewhat less
Magnification: 0.68-fold (for all lenses)
Long-base rangefinder: Bright rectangular spot (RF spot) with coincident and superimposed fields in the centre of the viewfinder image
Effective rangefinder base: 47.1 mm (mechanical rangefinder base 69.25 mm x viewfinder magnification 0.68x)
Read-out
Viewfinder displays: LED-Symbol for flash status (on lower edge )
Four-digit, seven-segment digital LED display.
Display brightness adapts to ambient light, for: exposure compensation activation warning, display of automatically determined shutter speeds in aperture priority mode, reminder of activated exposure value lock. LED light balance with two triangular outer and one round central LED for manual exposure setting
Displays on the back: 2.5″ monitor (colour TFT-LCD) with 230,000 pixels
Shutter/shutter release
Shutter: Microprocessor-controlled, particularly low-noise, metal-leaf, vertical focal-plane shutter
Shutter speeds: In aperture priority mode (A) continuous from 32 s to 1/4000 s. In manual setting mode, 8 s to 1/4000 s in half-speed increments, B for time exposures up to max. 240 s, shortest shutter speed for flash sync, 1/180 s
Continuous shooting: approx. 2 fps, ≥ 8 frames in sequence
Shutter release: Three steps: Activation of metering – store metering values (in aperture priority mode) – shutter release. Standard internal threading for remote release.
Self-timer: Countdown 2 s (in aperture priority mode and manual exposure mode) or 12 s, menu setting option, countdown is indicated by a flashing LED on the front of the camera and a corresponding display on the monitor
Camera power on / power off Main switch located on the top deck, optional sleep mode for camera electronics after 2 / 5 / 10 minutes, reactivation by slight pressure to shutter release button
Power supply: 1 rechargeable lithium-ion battery, nominal voltage 3.7V, capacity 1900 mAh. Charge level displayed on monitor screen, when shutter locked in open position (for sensor cleaning), additional acoustic warning signal for insufficient battery charge
Battery charger: Inputs: 100–240 V AC , 50/60 Hz, automatic adaptation, or 12/24 V DC; output: 4.2 V DC, 800 mA.
Camera body
Material: Full-metal body in diecast magnesium alloy with synthetic leather trim. Top deck and baseplate in brass with black chrome finish, sapphire glass LCD cover for the monitor screen
Tripod thread: A 1/4 (1/4 “) DIN, stainless steel, integrated in base plate
Operating conditions: 0 to +40°C
Interface: 5-pin Mini-USB 2.0 high-speed socket for fast data transfer
Dimensions
(length × depth × height): approx. 139 × 37 × 80 mm
Weight: 600 g (including battery)
Software licences supplied with the camera: Adobe Lightroom, Nik Silver Efex Pro, both as download options (high-speed Internet connection required)
Compatibility: Windows® 7 SP1, Windows® Vista® SP2, Windows XP SP2, Mac® OS X 10.6.8 (Snow Leopard) or higher
Package includes: Battery charger 100 – 240 V with two power cords (EU, USA. May differ in other markets) and one car charging cable, lithium-ion battery, USB-cable, real leather carrying strap, original Leica Monochrom print of a campaign photo, instruction manual, information leaflets on registration and software downloads

"Sufrimos demasiado por lo poco que nos falta y gozamos poco por lo mucho que tenemos ." Shakespeare

Failure is the key for improvement
Adjuntos:

Por favor, Identificarse o Crear cuenta para unirse a la conversación.

Tiempo de carga de la página: 0.145 segundos